Maandag

Ik word wakker in mijn hostel in Lagos en eerlijk gezegd is dat een beetje wennen. Het duurt namelijk even voordat ik dat doorheb. Heel relaxed natuurlijk als blijkt dat je wakker wordt op een weekendje weg, in plaats van voor een dag werken! Ik zoek in bed wat leuks uit om te doen en zorg dat ik nog even lekker uitslaap, ook belangrijk!

Kayakken in LagosEenmaal klaar, zorg ik dat ik uitcheck, want ik moet van kamer wisselen. Ik haal een ontbijtje en scoor een korte broek. Ik heb namelijk gepland om te gaan kajakken en ergens lijkt het mij niet zo slim om dat in een jurk te gaan doen. Daarbij zou het fijn zijn om ook wat droogs te hebben na het kajakken. Ik heb het snel voor elkaar en haast me naar het hostel om me nog even om te kleden. Een praatje te maken met wat mensen die ik heb ontmoet, die naar huis gaan en dan is het tijd om te gaan. Het moment van de waarheid. Maar ik sla geen een keer om en het is het meer dan waard! Wat voelde dat fijn om zo op het water te zijn.

Hierna check ik in in mijn nieuwe kamer, neem ik mijn welverdiende douche en ga ik richting het centrum, lekker rondslenteren en ik begeef me richting de kliffen en de stranden. Na een uur of 2 en een half krijg ik honger, dus zoek ik een restaurant uit.

’s Avonds blijven we gezellig met een groepje hangen in het hostel, gitaar erbij, drankje erbij… Prima dacht ik zo!

Dinsdag

Zeegrotten LagosLaatste dag alweer! Na een heerlijk ontbijt, besluit ik om de tocht die ik gisteren kajakkend deed, om die vandaag met een normale boot te doen, zodat ik nog wat mooie plaatjes schieten kan. Eenmaal daarna zou ik nog even rondslenteren en in het hostel hangen, om vervolgens richting de bus te gaan om weer terug te gaan naar Lissabon.

Eenmaal omgekleed in het hostel, blijkt dat ik verkeerd gekeken heb, mijn bus gaat drie uur later dan ik zelf dacht. Het is even balen. Hoe raar het ook klinkt. Maar het is zonde om binnen te blijven mokken, want het is prachtig weer. Dus nestel ik me zelf na het aankopen van een badhanddoek op het strand met mijn e-reader en geniet ik even lekker van het zonnetje. Daarna trakteer ik mezelf nog even op een etentje bij de Italiaan en op dat moment is het echt tijd om te gaan.

Bij de bus kom ik toevallig een collega tegen, wat is de wereld toch klein! Dus busreis verloopt snel en fijn. Eenmaal weer thuis, wordt ik opgehaald bij de bus door Maikel. Ik doe snel me was en alle nodige dingen. Daarna is het tijd om te slapen, want ik ben bek en bek af!

Zeegrotten Lagos

Woensdag

Het echte leven begint weer! En zo was ik vandaag om half 12 weer aan het werk. De dag vloog voorbij en dus was het snel tijd om lekker met Maikel uit eten te gaan. Man man man, nieuw restaurant voor mij. Wat een heerlijk eten zeggen. Na heerlijke carpaccio en heerlijk varkensvlees, zit ik veel te vol en gaan we weer lekker naar huis. Tevreden vallen we na een gezellige avond in slaap, morgen vliegt hij naar Nederland, dus moet ik hem een lang weekend missen!

Donderdag

’s Ochtends zeg ik gedag tegen Maikel, die naar Nederland vliegt vanmiddag. Daarna is het ook voor mij weer tijd om te gaan werken. Gelukkig vliegt ook deze dag weer voorbij en voor ik het weet ben ik thuis en kan ik mijn dingen doen. Belastingaangifte, wassen, bloggen en noem het zo maar op! Eenmaal tijd om te slapen ben ik zo weg. Nog vier dagen werken te gaan!

Vrijdag

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar de werkdagen blijven voorbij vliegen. Heerlijk als je het mij vraagt. Helaas mis ik wel de hele happening in het centrum van de stad, waar iedereen in de van de wedstrijd van Portugal tegen Spanje. Net voor het eindigen van de wedstrijd ben ik pas klaar. Omdat iedereen nog in de stad is, besluit ik samen met een andere collega die net klaar is om bij een van de vele collega’s aan te sluiten. Het idee was om rustig een biertje te doen nog naar het werk, maar voor ik het weet staan we de hele avond te dansen in Bairro Alto. Om kwart over drie lig ik in bed. Oeps. Morgen weer werken…

Zaterdag

Echt fit wil ik mezelf vandaag niet noemen. Eerder brak. Gewoon brak. Ik ben er niet bij ’s ochtends, blijf te lang in bed liggen, vergeet mijn bril en de verkoudheid die op kwam zetten, is inmiddels lekker aan het ontwikkelen. Gelukkig is het niet al te druk op het werk en kom ik de dag redelijk door. Maar als ik eenmaal klaar ben met werken, besluit ik lekker in Maikel zijn kamer te gaan slapen. Ondanks hij er niet is. Scheelt me een treinreis naar huis en morgen weer een uurtje slaap!

Zondag

Ik hoopte vandaag fitter wakker te worden, maar na de hele nacht te hebben liggen hoesten, voel ik me niet veel beter. Gelukkig kan ik op het werk mailen in plaats van bellen, want ademen en praten leveren nogal wat problemen op. Maar voor een vijfde dag op een rij vliegt de dag supersnel voorbij.’s Avonds lekker bijpraten met de twee meiden waar ik vanaf moment 1 hier mee omga. Ook wel weer eens gezellig na weken te roepen dat we dat nog eens moeten doen. Na een gezellige avond val ik gauw in slaap. Ben kapot. Maar gelukkig nog maar 1 dag, dan is Maikel terug en heb ik eindelijk weer weekend!